Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat). Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.

Tunjukkan kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

Oct 23, 2010

Surah Yasin Ayat 9

وَجَعَلْنَا مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ يُبْصِرُونَ

Dan Kami adakan di hadapan mereka dinding dan di belakang mereka dinding (pula), dan Kami tutup (mata) mereka sehingga mereka tidak dapat melihat. [Surah Yasin Ayat 9]

* Kegunaan ayat ini ialah untuk menolak kejahatan musuh dan supaya mereka terkepung. Bacalah ayat ini beberapa kali pada segenggam tanah atau pasir, kemudian dihamburkan ke arah mereka.

4 comments:

  1. Supaya amalan ini berkesan pastikan tidak meninggalkan solat 5 waktu.

    ReplyDelete
  2. Saya pernah mimpi yg amat ngeri dan menakutkan..isyarat orang hantar hantu kepada saya..dalam mimpi tu sy berlawan dan saya ada membaca ayat Qaf 40..hantu tu xdapat nk menyerang saya malah bergegar badannya apabila sy baca ayat tu ..lepas tu sy di beri oleh seseorang supaya sy amalkan baca Yassin ayat 9 untuk pendinding diri kerana ada org berniat jahat.. Alhamdulillah sy amalkan sampai sekrg..Xda apa2 tp persoalan sy siapa yg beri ayat tersebut kepada sy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum sahabat... Saya juga dpt dari mimpi ayat 9 surah ini... Boleh sahabat hubungi saya di 0133881104.

      Delete
    2. Sy bermimpi 1 rumah ni yg berpuaka yg kami duduki diserang segala nenek moyang makhluk tersebut dan apabila tiba masa makhluk yg kedua terakhir menyerang tiba2 dia menyuruh sy membuka yasin dan meneliti ayat ke 39. Tiba masa makhluk yg terakhir keluar iaitu nenek moyang makhluk tersebut sy disuruh berlari keluar dr rumah berkenaan sejauh 400km

      Delete